Rippikoululaisille

Rippikoulu on seikkailu jonka voi kokea vain kerran

Rippikoulu on evankelisluterilaisen kirkon kasteopetusta. Siellä voit pohtia yhdessä muiden kanssa elämään ja uskoon liittyviä asioita. Tutustut sen kirkon uskoon, johon sinut kasteessa liitettiin.

Voit käydä rippikoulun ryhmässä tai yksityisesti, leiri-, päivä- tai iltarippikoulussa. Jos pidät liikunnasta, voit mennä liikuntapainotteiseen rippikouluun tai vaikkapa vaellusriparille. Vaikka rippikouluja on monenlaisia, voidaan rippikoulu aina tiivistää kolmeen sanaan: elämä, usko ja rukous.

MERIMASKUN SEURAKUNNAN RIPPIKOULU 2023-2024

Kaikki Merimaskun seurakunnan rippikouluun ilmoittautuneet mahtuvat marraskuun lopussa alkavaan ryhmään.

Riparikirje postitetaan lokakuun loppupuolella ja se on myös tässä

RIPPIKOULU KOKOONTUU 2024 ALUSSA SEURAAVASTI:

Torstaina 15.2 klo 18-19.30 seurakuntakodilla

Torstaina 14.3. klo 18-19.30 seurakuntakodilla

Kirkkokäyntiohjeet:

Näin säilyy kirkkorauha:
•    Ollaan ajoissa : 10 minuuttia ennen tilaisuuden alkua
•    Kännykkä laitetaan off- asentoon
•    Annamme kirkkovieraille keskittymisrauhan : ei häiritä millään tavalla

Merimaskun seurakunnan työntekijät esittäytyvät

Rippikoulu päättyy konfirmaatioon

Rippikoulu huipentuu kirkossa pidettävään konfirmaatioon, jossa riparilaiset yhdessä pääsevät ensimmäisen kerran ehtoolliselle. Lue lisää konfirmaatiosta ja rippijuhlien järjestämisestä.