Hautapaikat ja hautojen hoito

Hautausta, hautapaikkaa ja haudan hoitoa koskevat käytännön järjestelyt

Hautajaiset

Hautausjärjestelyt kannattaa aloittaa ottamalla yhteyttä joko seurakunnan kirkkoherranvirastoon (ks. yhteystiedot alla) tai yksityiseen hautaustoimistoon.

Kun haluat varata seurakuntasalimme muistotilaisuutta varten, voit tutustua tilaan etukäteen täällä verkkosivuillamme. Tilavarauksen voit tehdä kirkkoherranvirastossa (ks. yhteystiedot alla). Tiloista peritään vuokra voimassa olevan hinnastonLinkki avautuu uudessa välilehdessä mukaisesti.

Hautapaikka

Hautapaikan voi lunastaa määräajaksi. Tarjolla on erilaisia vaihtoehtoja.

Kun haluat sopia hautapaikasta, voit olla yhteydessä seurakuntayhtymän taloustoimistoon (ks. yhteystiedot alla). Hautapaikkamaksut määräytyvät voimassa olevan hinnastonLinkki avautuu uudessa välilehdessä mukaisesti.

Haudan hoito

Omaisten on nimettävä hautaoikeuden haltija, joka vastaa haudan hoidosta ja edustaa omaisia hautaa koskevissa kysymyksissä.

Haudalle voi istuttaa itse perennoja tai kesäkukkia. Voit myös tilata kasteluhoidon tai haudanhoidon kukilla ottamalla yhteyttä seurakuntayhtymän taloustoimistoon (ks. yhteystiedot alla). Haudanhoitohinnat määräytyvät voimassa olevan hinnastonLinkki avautuu uudessa välilehdessä mukaisesti.

Etsitkö tiettyä hautaa hautausmaalta?

Voit kysyä hautapaikkatietoja seurakuntayhtymän taloustoimistosta (ks. yhteystiedot alla).